EU

Ce se întâmplă cu mintea noastră atunci când călătorim?

Share
calatorii
calatorii
Share

După aceste tipuri de experiențe, vei fi o persoană schimbată.

Potrivit  Transformational Learning Theory, pentru ca oamenilor să li se spulbere și extindă paradigma, trebuie să aibă ceea ce se numește,  o “dilemă dezorientată.”

Practic, o dilemă dezorientată te provoacă să-ți reconsideri traiectoria, obiectivele și valorile. Aceste experiențe apar în general în medii noi, în timp ce ai parte de noi experiențe cu mult diferite de rutină, credințe, norme, roluri, și modalităţi de a face lucrurile. Ele pot fi incomode, pot provoca anxietate și pot fi perturbatoare.

Dacă astfel de experiențe sunt într-adevăr atât de “dezorientate”, totuşi, de ce ar vrea cineva să aibă una dintre aceste experiențe?

Ei bine, o dilemă dezorientată inițiază un proces de re-evaluare personală. Acesta vă permite să explorați noi modalități de gândire. Mai mult decât atât, creează posibilitatea unei „tabula rasa” personale, permițându-vă să vă remodelați identitatea și viitorul.

Fără aceste experiențe, vei trăi într-o derivă. Viziunea ta asupra lumii va fi îngustă. Și astfel, nu vei avea o vedere deschisă și relevantă a lumii. Cu cât va intelege mai mult despre lume, cu atât mai bine vei fi capabil să abordezi creativ problemele sale.

Călătoria ca o modalitate puternică de a-ți extinde viziunea asupra lumii

Potrivit cercetătorilor de turism Garrett Stone și Lauren Duffy, călătoria este un mod foarte puternic de a-ți schimba viziunea asupra lumii. Cu toate acestea, nu toate călătoriile sunt “egal create.”

În cazul în care călătorești în locuri în care te simți confortabil, cum ar fi un hotel foarte comod, și cu oameni similari ție, șansele tale de a avea un insight sunt scăzute. În schimb, cu cât te îndepărtezi mai mult de norma și zona ta de confort, cu atât mai probabil vei avea parte de noi relevaţii. Cu atât mai probabil, vei avea un schimb de paradigmă sau o descoperire interioară.

Potrivit lui Stone și lui Duffy, cu cât experiența este mai captivantă și extinsă, cu atât mai mult tu și viziunea ta asupra lumii veți fi perturbați. Cu atât mai adâncă va fi transformarea ta. Și cu atât mai mult vor dura efectele sale.

Gândește-te la asta. Dacă nu călătorești în afara țării și nu experimentezi oameni noi, nu guști mâncăruri noi, nu vezi lucruri noi, cum ai putea să creezi lucruri noi? Fără a ieși din propriul balon, cum te vei putea extinde și te vei dezvolta ca o persoană?

Evident, ar fi foarte dificil. Fără a evolua ca persoană, impactul potențial al muncii tale va fi constrâns.

De aceea, în discursul său TED, designerul Stefan Sagmeister explică de ce își ia un an de vacanţă la fiecare șapte ani. În timpul acestei perioade, își dezorientează intenționat rutina și gândirea lui. Fiind atât de departe de rutina sa zilnică, i se deschid cele mai bune idei creatoare.

Contrar credinţei populare, o parte importantă în a fi în afara rutinei este reflecția. Când viziunea ta asupra lumii este în curs de construcție, trebuie să petreci mult timp gândindu-te.

Adesea, în timpul acestui proces de reflecție te poți gândi la locul în care te afli în prezent, la direcția spre care mergi și îți poți da seama dacă trebuie să pivotezi.

După aceste tipuri de experiențe, vei fi o persoană schimbată. Vei realiza probabil că obiectivele tale actuale nu mai sunt ceea ce îți dorești. Este posibil să simți nevoia să ieși din relațiile care ar împiedica noile obiective.

O provocare specială a acestor experiențe de modificare a vieții  poate fi tranziția „înapoi” în viața proprie. Când te întorci în mediul anterior, vei fi provocat să te întorci la vechile modalități de gândire și de existență.

Dacă vrei ca transformarea ta să persiste și să continue, va trebui să-ți restructurezi proactiv mediul pentru a facilita noua identitate și noile obiective.

Share
Written by
Cristina Cristina

Printre temele mele de interes, se numără dezvoltarea durabilă şi campaniile de CSR, pe care le privesc ca cineva care lucrează în comunicare. Cred că lumea se află într-unul din momentele sale de restructurare completă şi că atât noi, consumatorii, cât şi noi, producătorii, vom trece de la consumism către un alt tip de economie.

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Articles
Află ce este amprenta de carbon personală, cum o poți calcula și cum o poți reduce realist, fără sacrificii extreme. Alegeri mici, impact mare.
EU

Amprenta de carbon personală: ce înseamnă cu adevărat și cum o putem reduce fără să trăim „perfect verde”

În ultimii ani, am tot auzit despre „amprenta de carbon” ca despre...

Copiii români din Nisa aduc la viață tradițiile prin dans și muzică
EU

Copiii români din Nisa aduc la viață tradițiile prin dans și muzică

Copiii români din Nisa au celebrat cultura și tradițiile românești printr-un spectacol...

Află ce înseamnă CSR corporate social responsibility, importanța responsabilității sociale corporative și cum companiile mari sprijină dezvoltarea durabilă.
EU

CSR – Responsabilitatea Socială Corporativă

Într-o lume în care companiile mari și mici își desfășoară activitatea sub...

7 obiceiuri sănătoase pe care le poți începe chiar de azi
EU

7 gesturi zilnice la îndemâna oricui pentru o viață mai sănătoasă

Mulți cred că sănătatea înseamnă diete complicate, ore întregi la sală sau...