Un studiu recent a investigat mai mult de 1000 de directori executivi și a arătat că 93% dintre aceștia consideră că durabilitatea este monumentală pentru succesul oricărei afaceri. Opiniile directorilor executivi sunt rezultatul direct al observațiilor făcute de aceștia cu privire la modul în care “a face bine” a contribuit la consolidarea performanței companiei. Este de la sine înțeles că “a face bine” are mult mai multe implicații care depășesc cu mult ideea simplelor donaţii.
Iată câteva modalități care explică modul în care “a face bine” poate ajuta o performanță a companiei:
- Reducerea riscului
Au dispărut zilele în care comportamentul iresponsabil al unei companii putea trece cu ușurință neobservat. Astăzi, cuvântul călătorește mai repede decât oricând. Luați scandalul Volkswagen drept exemplu. Egalitatea de emisii a vehiculelor a cauzat scăderea stocului companiei la o treime din valoarea sa în mai puțin de o săptămână. Compania a trebuit să plătească 35 de miliarde de dolari penalizare, conform rapoartelor.
Rezultatele unui studiu realizat de Vigeo au arătat că societățile responsabile din punct de vedere social se bucură de multe sancțiuni pentru eforturile lor. Între anii 2012-2013, aproape 20% din organizațiile responsabile din punct de vedere social primesc sancțiuni de aproximativ 95 de miliarde de euro.
- Reducerea costurilor
Conduita de afaceri necorespunzătoare are drept rezultat costuri de oportunitate și întârzieri. Necomunicarea cu părțile interesate și implicarea acestora conduc adesea la întârzieri în funcționare și la pierderea oportunităților. Pot împiedica extinderea serviciilor, reînnoirea contractelor etc.
În plus, comportamentul de afaceri sărac poate, de asemenea, să sperie potențialii investitori și să vă distrugă reputația.
- Menținerea angajaților
Dacă sunteți responsabil social, faceți mult mai mult decât să vă implicaţi în problemele comunităţii. Aceasta vă ajută, de asemenea, la construirea unei culturi de lucru și a unei imagini pozitive a companiei și îmbunătățește productivitatea.
Potrivit unui studiu, companiile care sunt responsabile din punct de vedere social se bucură de o cultură de lucru mai sănătoasă şi generează un profit de 2,3-3,8% mai mare în fiecare an decât concurenții lor.
- Avantaj competitiv
În urma studiului Harvard Business School, prof. Serafiem a urmărit companii cu performanțe ridicate pe o perioadă de 18 ani. Raportul a arătat că societățile cu implicare în acţiuni de mediu și sociale au depășit performanțele companiilor care nu aveau valori de sustenabilitate. Companiile responsabile din punct de vedere social au avut o performanță mai bună şi profit mai mare.
- Reducerea datoriilor și creșterea veniturilor
Un studiu efectuat de Babson College și IO Sustainability a constatat că organizațiile care se supun practicilor responsabile din punct de vedere social pot reduce costul datoriei cu 40%. Ele pot, de asemenea, să crească veniturile cu 20%. În plus, rapoartele sugerează, de asemenea, că firmele care aduc contribuții sociale arată o performanță operațională mai bună.
Leave a comment