Un start-up din Boston speră să-i convingă pe oameni să aleagă energia solară prin crearea unor panouri fotovoltaice mai atrăgătoare.
Când vine vorba de panouri solare, industria a îmbrățișat demult tehnica de vânzare Henry Ford pentru Modelul T: poți avea orice culoare atâta timp cât e negru. Acum un start-up din Boston a dezvoltat o tehnologie pentru a-ți transforma acoperișul într-o paletă de culori și modele ale generatoarelor de electricitate.
Începând cu anul următor, Sistine Solar va începe să vândă panouri “SolarSkin” care se amestecă cu textura unui acoperiș de imitație de țigle, ardezie, zona zoster din lemn și alte materiale. Vrei un acoperiș verde? Panourile Sistine Solar pot fi făcute să arate ca iarba.
Senthil Balasubramanian și Ido Salama, fondatorii companiei, au venit cu această idee în timp ce studiau afaceri la MIT Sloan School of Management. Ei speră că produsul lor îi va convinge pe oameni să aleagă energia solară chiar dacă până acum au ezitat să cumpere panourile solare negre-albastre din motive estetice.
„Suntem iubitori ai energiei solare și curate și am vrut să ne dăm seama cum îi putem motiva pe oameni să iubească și ei energia solară,” a spus Salama. „Am aflat că mulți oameni credeau că panourile solare sunt urâte. Am găsit o respingere aproape latentă a solarelor despre care oamenii nu prea vorbeau.”
Panourile sunt acum disponibile pentru pre-comandă, iar instalările vor începe în 2017. Salama a spus că firma a avut parte de „cereri numeroase” dar a refuzat să spună câte panouri solare au fost vândute.
Panourile de camuflaj funcționează în același mod ca și panourile fotovoltaice tradiționale, prin transformarea directă a luminii solare în electricitate.
„Am adăugat un strat care permite luminii soarelui să treacă prin în timp ce unele se reflectă,” a spus Salama. „Ce este reflectat îți păcălește ochii în așa fel încât să crezi că vezi acea imagine.”
Tehnologia poate produce aproape orice culoare sau imita orice textură. Ar putea fi chiar folosit pentru a crea picturi murale, „cu toate că e mai complicat ”, a spus Salama.
Panourile SolarSkin convertesc în jur de 15-17 procente de lumină solară în electricitate, a spus Salama, care este cam aceeași rată de eficiență ca și panoul normal de uz casnic, deși unele au ratele de eficiență de 23 de procente. Costurile sunt puțin mai mari decât ale panourilor tradiționale, a adăugat el, dar totuși mai mici decât cele mai scumpe modele de pe piață.
Unele companii fac zona zoster solare, care arată ca ardezie sau asfalt, cu toate că zona zoster solare sunt de obicei mai puțin eficiente decât panourile și absorb căldura direct în acoperiș.
Salama crede că Sistine Solar este prima companie ce creează panouri personalizate care proiecteaza imagini care imită cu fidelitate orice culoare de pe acoperiș, model sau design.
Drumul Viitorului în Franța este pavat cu panouri solare
„Personal, nu am mai văzut așa ceva,” a spus James Hewett, manager de program la American Council on Renewable Energy.
„În general vorbind, ce arată companii prin acest spectacol este maturitatea sectorului și trecerea la alegerea consumatorului,” a adăugat Hewett. „Pentru consumatorii care au ezitat să pună panouri amplasate pe acoperișuri din cauza esteticii, acest lucru le -ar oferi o opțiune care ar ajuta această rezervă oferindu-le posibilitatea de a alege vânzarea cu amănuntul în producția de energie.”
Noua tehnologie Sistine Solar nu a trecut neobservată. Firma a câștigat premiul 2013 MIT Clean Energy la categoria energiei regenerabile și, în noiembrie anul trecut, a primit o subvenție de 1 milion $ de la U.S. Department of Energy SunShot Initiative pentru a-și comercializa produsul.
Compania a proiectat un baldachin solar care seamănă cu iarba verde pentru curte la Starwood Element Hotel in Irving, Texas.
„Prezentând panouri solare frumos proiectate este o modalitate foarte bună de a schimba percepția oamenilor asupra energiei din surse regenerabile și merge mână în mână cu mantra „verde fara compromisuri,” a scris într-un mail Paige Francis, vicepreședintele pentru management de brand la nivel mondial de la Starwood.
Microsoft este, de asemenea, un client Sistine Solar
„Prin proiectarea de produse care generează energie electrică mai elegant, putem ajuta la adoptarea de energie curată,” a spus Salama. „Prin facerea solarelor mai frumoase în fața maselor, sperăm să ajungem de la 1 procent de case cu energie solare la 99 de procente.”

Leave a comment